Media społecznościowe i ich reklamowy potencjał

Media społecznościowe i ich reklamowy potencjał

Internet to ogrom atrybutów. Miliony stron, portali, serwisów, blogów – te ilości treści dostępnych online są naprawdę ogromne i mogą robić spore wrażenie na każdym człowieku. Tylko część z nich ma realną wartość, dlatego ludzie przywiązują coraz większą wagę do tego, aby korzystać jedynie z tych treści, które są dla nich interesujące. Internet to wolność wyboru, więc tak naprawdę każdy sam decyduje o tym, co ogląda, czyta i w jakiej częstotliwości. Dzięki mediom społecznościowym również można samodzielnie zdecydować, kogo chcemy obserwować, a kogo nie. Na której znajomości nam zależy, a która jest dla nas mniej istotna. To wielkie możliwości, które wiążą się z siecią, a social media to w tym momencie jeden z okrętów flagowych internetu jako takiego. Jaka jest idea mediów społecznościowych? Chodzi w nich o budowanie wspólnot na gruncie zainteresowań, poglądów, upodobań produktowych czy zwyczajnej prywatnej zażyłości. Fakt, że takie serwisy jak Facebook czy Instagram przyciągają ogromne liczby ludzi powoduje, że w tej przestrzeni rodzi się całkiem naturalny potencjał reklamowy. Jego znaczenie jest dziś wręcz ogromne. Przede wszystkim za pośrednictwem tych serwisów można docierać z treściami promocyjnymi do wielu milionów ludzi naraz i jest to bez porównania łatwiejsze oraz tańsze niż w przypadku mediów tradycyjnych. Czasami nawet udaje się realizować pełnowartościowe kampanie niemalże bezkosztowo.

Spore możliwości reklamowe zaklęte w social media Ten ostatni scenariusz jest wykonalny na gruncie tak zwanego marketingu wirusowego. Na całym świecie viral marketing jest dziś uznawany za specyficzną, a zarazem pełnowartościową metodę budowania wizerunku i zwiększania zainteresowania marką. Viralowe filmiki czy zdjęcia często mają charakter mocno humorystyczny. Wyróżniają się tak bardzo, że ludzie wysyłają je sobie wzajemne w prywatnych wiadomościach, dzięki czemu treści rozprzestrzeniają się swobodnie w sieci – niczym wirus. Stąd właśnie takie, a nie inne określenie. Z uwagi na realia social media, to właśnie w serwisach tego rodzaju najłatwiej jest dystrybuować wirusowe materiały. Bardzo cenioną platformą reklamową są dziś najbardziej popularne serwisy społecznościowe na świecie, a więc Facebook oraz Instagram. Ten drugi koncentruje się przede wszystkim na zdjęciach, które są tam niemal wyłączną treścią. Jak się okazuje, posty sponsorowane na Instagramie są całkiem skuteczne jako reklamy, zwłaszcza że dają możliwość przenoszenia użytkowników na zewnętrzne strony. Facebook oferuje z kolei prosty kreator reklam, z którym poradzą sobie nawet amatorzy. Narzędzie może być wykorzystane do reklamowania konkretnych stron (fanpage) w ramach serwisu, jak też do promowania określonych postów z uwzględnieniem profilu grupy docelowej. Tak przygotowane treści można też opcjonalnie publikować na Insta z uwagi na powiązania między oboma serwisami.